28 Ocak 2018 Pazar

ALMANYA’DAN MEKTUP VAR


Amcam Hasan Ağıralioğlu’nun 15 Temmuz 1971 tarihli mektubundan:



1.       Askerliğini yaptın,
Vazifeni bitirdin,
İstanbul’a da geldin,
İnşallah güle güle.

2.       Tahsilini bitirdin,
Şimdi asistan oldun,
Am(u) canı unuttun,
Niçin yaparsın böyle.

3.      Niye mektup yazmazsın
Sorsan bir mühendissin,
Sevgili yeğenimsin,
Derdini bana söyle.

4.       Haber ver İstanbul’dan
Biraz olsun Kemal’den
Biraz da sağdan soldan,
            Azıcık zahmet eyle.

5.       Aldı sana efkarlık ,
Böyledir bu bekârlık
 Az gelir sana aylık,
Vergi kesintisiyle.

6.       Memnun musun işinden,
Teknik Üniversitesinden
Usanmışsın dersinden
 İlla da korku ile.

7.       Ayrıldık Trabzon’dan
Hiç çıkmıyor aklımdan,
            Çömlekçi Limanından
Yollandık İstanbul’a.

8.      Ettin bu işe gayret,
Verdin bana cesaret,
Sonu geldi selamet,
Sabredersek ne ala .

9.      Aldı bana gariplik,
Çok fenadır hasretlik,
Epeyi gayret ettik,
Sonu hayırlı ola.

10.  Mektubunu beklerim,
 Suç kusur af ederim,
Çok sevgili yeğenim,
 Biraz bak sağa sola.

11.   Buradan ötesini
Hiç duymadım sesini,
Bilmem ki adresini
Yazsam sana pusula.

12.  Kimse duymaz ezanı,
Sorarız cami hani,
 Vurur kilise çanı,
 Karıştık Almanlara.

13.  Olmaz gavura minnet,
 Bu işte yok bereket,
En sonunda memleket
Ne zaman geleceğim.

14.  Memleket garipliği,
İnsanlar hasretliği,
Bu namert gurbetliği,
 Nasıl bitireceğim.

15.  Eğer sorarsan beni,
            Bu işin en yakını,
Bütün evin halkını,
Ne zaman göreceğim.


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder